söndag 7 september 2008

Nedskruvade förväntningar

Inför M:s födelsedag idag (GRATTIS) stämde jag i veckan av om hon överhuvudtaget skulle vara hemma om vi ville uppvakta. Jodå, blev svaret och lite trevande att hon "fick väl försöka hitta på något att äta". Själv tyckte jag inte att mat var så viktigt och svarade att vi väl kunde ta take away nånstans ifrån. Så när jag hämtades av man och barn efter en förmiddag på kontoret, passade jag på att stoppa i mig både bulle och äpple.

Helt onödigt, med facit i hand. Först te och scones med ost och hemgjord marmelad. En stund senare serverades mangokyckling, bulgogi, ris, inlagda böngroddar, broccolipaj, lax och spenatpiroger med äppelsås, stor sallad och goda oliver i en stor "på-bordet-buffé". Ytterligare en stund senare kaffe, chokladkaka med grädde, hallon- och kokospaj och äppelmuffins. Kort sagt, en brakmiddag jag inte hade väntat mig. Men så klart oerhört uppskattat - och GOTT!

Inga kommentarer: