tisdag 19 augusti 2008

Humor?

Över lördagslunchen på Vurma pratade jag namn med kompisens 4-åriga dotter. Hon hade en vän som heter Olivia och en som heter Livia, dessutom en som heter Selma och en som heter Elma. Förutom att fnissa åt vad jag och dottern skulle heta om vi tog bort den första bokstaven fick det mig att fundera över det här med namn....

Historien om vad skådespelerskan Glenn Close skulle heta om hon gifte sig med fotbollsspelaren Glenn Hysén har väl inte undgått någon - och OM det mot förmodan gjort det är svaret att hon skulle heta Glenn Hysén om paret väljer mannens efternamn, om de väljer hennes kommer HAN att heta Glenn Close. Skruvat.
Idag hörde jag några nya på samma tema:
Vad skulle Leila K heta om hon gifte sig med Adam Alsing? - Leila KAlsing!
Vad skulle författarinnan Åsne Seierstad heta om hon gifte sig med Brad Pitt? - Åsne Pitt!

Jo, det är hög klass på humorn ikväll vill jag lova.....!

Inga kommentarer: