måndag 25 augusti 2008

Höstgarderob?


Höststart. Nystart. Inspirerad av S som häromveckan deklarerade att hon var färdigshoppad inför skolstarten inser jag att min garderob skulle behöva ett ansiktslyft. Den här hösten behöver jag nya jeans, någon mysig stickad kofta, en "kontorsklänning" och en kjol, stövlar och en ny kostym (vän av ordning undrar säkert hur just den här höstens önskningar skiljer sig från de andra....). Så E & jag tog oss en vända på stan, men väl där var inspirationen som bortblåst. Det var sååå mycket roligare att shoppa kläder till E:s dagisstart på fredag (otroligt nog så börjar hon faktiskt dagis då - och otroligt nog shoppar vi numera på avdelningen "flickor", inte "baby"..... ). Köpte nya jeans och strumpor hos Polarn o Pyret, blev helt lycklig över Lindex nya fina kollektion (unisex OCH ekologiskt - hurra!) och reafyndade badbyxor och klänning till nästa sommars strandvistelser på Åhléns. Dessutom är jag kär i den fina manchesterklänningen från Bonaparte, men hejdade mig i tid..... Risken finns ju att lilla damen hinner växa ur plaggen innan hon ens använt dem. Fast visst är den fin?! Vem vet, kanske kan den funka på julafton och därmed berättigas en plats i E:s garderob....

Inga kommentarer: