torsdag 21 augusti 2008

Från hundra till noll - på en kvart ungefär

Ibland är det lustigt: hade lyckats dubbelboka mig för kompisträffar ikväll. Jag avbokade den ena - och en kvart senare ringer den andra och avbokar mig! Ingen skada skedd, fick ju en myskväll med familjen. När jag väl torkat och blivit på bättre humör, alltså. För så fort värsta post-träningssvallet (läs: eftersvettningar) lagt sig kom skyfallet lagom till jag skulle hem. Och för tredje dagen i rad bara struntar bussen i att komma! Sur - och dyngsur - fick jag vänta i ca 20 minuter (ja, jag VET att vi är bortskämda i storstan). Snacka om att de chippade i skorna!

Trots det är jag rätt nöjd med mig själv. Förutom tandläkartröskeln var jag faktiskt på gymmet för tredje gången denna vecka. Tror faktiskt det är över två år sedan (hua!) jag tränade tre gånger på en och samma vecka. Dessutom ligger jag äntligen under min "scary-weight" (även om jag har två envisa gravidkilon och en massa "magfladder" kvar). Så - minihurra för mig!

Inga kommentarer: