torsdag 10 juli 2008

Starkt jobbat

Jag älskar Ikea! Det har jag nog alltid gjort. Mest för alla fiffiga lösningar och smarta prylar. Mannen brukar säga att jag nog är bäst på att shoppa loss på det stora blågula varuhuset söder om stan. Kan nog stämma - men han är inte så dålig, han heller. Idag slog vi nog rekord: Notan gick loss på drygt 38 000 spänn. Ta-dah! Och då fick vi ändå några tusenlappar i rabatt.... Och nej, vi har inte köpt värmeljus, servetter och Billy-hyllor för hela klabbet: efter månaders ångest och panik är vi äntligen med kök. Bara det är värt några tusenlappar till.
.
Men snälla, nästa gång vi får för oss att planera och köpa kök: Påminn oss om att lämna dottern hemma..... Visst, allt gnäll kan vi inte skylla på varuhuset. Och en del skuld ligger hos oss. Det är inte någon bra idé att först hänga med mamma på jobbet och sen leka vilt i Kronobergsparken innan man ska spendera timmar på köksavdelningen. Särskilt som sviterna efter den trevliga - men sena - kvällen hos J&E igår satt i. Men hon var tapper, den lilla. Trots att hon dessutom premiärramlade ur barnvagnen (gissa om mitt hjärta satt i halsgropen!) höll hon ut. Men på vägen hem kollapsade hon och sover nu - utan välling, men med kläderna på.


Ps. Slog mig att Ni inte fått någon lägesrapport i bilder på bygget, så "here goes..."

Inga kommentarer: