torsdag 26 juni 2008

Saker jag uppskattar...

...med att vara ensam hemma:

1. Jag får pyssla ostört med mina saker, t.ex. sitta framför datorn utan att någon hamrar på tangenterna, sticka utan att någon sliter i garnet eller försjunka i någon film på TV utan att oroa mig över att det plötsligt blev väldigt, väldigt tyst i E:s rum....
2. Att äta middag med BÅDE kniv och gaffel och att allt jag har på MIN tallrik faktiskt får stanna där.
3. Att ha utrymme när jag sover och slippa bli sparkad och skallad de nätterna vi är tre i sängen.
4. Att få dusha ifred och vara ifred på toaletten.

Men ensam hemma saknar jag:

1. sällskap framför datorn, stickhjälp i soffan och någon som hela tiden vill prata med mig när jag tittar på TV.
2. sällskap när jag äter, hur kladdigt och kletigt det där sällskapet än brukar vara.
3. den där lilla varma gosiga kroppen som ligger nära, nära mig på morgnarna. Hur kommer det sig egentligen att jag faktiskt sover sämre utan sparkarna?
4. .... INTE sällskapet inne på toaletten eller det ständiga bankandet på dörren om jag låst om mig. Det är himmelskt att få duscha så länge jag vill!

Inga kommentarer: