tisdag 24 juni 2008

Så mycket att göra - å så lite tid

Som vanligt när jag är ensam hemma (familjen är kvar på landet) har jag tusen idéer om vad jag ska passa på att ta mig för. Den här gången oxå. Fast nu har jag gjort tankevurpan att planera för en veckas ensamhet, fast det egentligen bara är tre dagar. Men allt känns angeläget och gränsar till ordet "måste". Så även om ett inspirerande bokpaket anlände i min låda (min efterlängtade beställning från Amazon.com) och jag egentligen vill krypa upp i soffan med en kopp te och bara låta mig översköljas av idéer för stickning, scrapbooking och trädgårdsdesign hejdar jag mig. Huset är i skriande behov av städning, tvätthögen som ska vikas och strykas når mig till hakan och jag har i ett svagt ögonblick lovat att fixa festmusik/göra spellistor till en kollegas bröllop i helgen. Så det är väl bara att sätta igång. Vem vet, kanske blir det ändå tid till att scrappa klart det där albumet, sticka klart den där tröjan, se den där efterlängtade filmen och plöja igenom den nyanlända tidningshögen. Fast oddsen ser riktigt dåliga ut, det medges.

Inga kommentarer: