torsdag 29 maj 2008

Härlig dag med dottern

Min förkylning sitter envist kvar. Visserligen sitter den nu snarare i näsan/ögonen än i halsen och visserligen är jag - tack å lov - avsevärt piggare. Skönt, eftersom dottern säkert skulle tagit till drastiska åtgärder om hon tvingats vara inne med bara mig en endaste dag till! Fast lite dåligt samvete fick jag ändå. Efter en lång förmiddagslur och BVC-besök (76 cm, 11,4 kg - så lite rundare är hon allt vår E) med spruta, hängde vi på Öppna förskolan i flera timmar. Att vara inne när det var så fint väder ute: lite grann som att svära i kyrkan. Å andra sidan grejar ju E inte värmen särskilt länge. Dessutom tror jag hon var helt nöjd med att få härja fritt med småkompisarna. När vi gick därifrån sov hon innan vi klivit ur hissen....

Medan hon sov satt jag på bryggan med tidning och kaffe. Sen blev det en lång gungstund i parken och därefter glass. Kan härmed meddela att jag hittat något i matväg som E INTE slukar med hull och hår: Limesorbet. Förmodligen både för surt och kallt. Fast det betydde INTE att hon inte åt massor ändå... Efter städ och kakbak - och ett låååångt plaskigt bad - kom A förbi på fika på kvällen - Kalas tyckte E som inte ville sova, kom upp och var sitt vanliga soliga jag. Somnade vid tiotiden istället, säkert nöjd och rätt lycklig.

Inga kommentarer: