måndag 3 december 2007

Att ha flyt

Ibland har man flyt. Inte tur, mer som.... ja, "flow". När allt liksom bara funkar. Som nybliven mamma har jag vett att uppskatta de få tillfällen de inträffar. Idag, till exempel. Provade på bebisträning (Sats Baby) innan det blev lunch på Café Voltaire i Dieselverkstaden, lite planlöst bläddrande i bibliotekets böcker och regnpromenad hem (jag ÄLSKAR mina gummistövlar!). E sov på alla "rätta" ställen: på väg till och från gymmet och precis lagom till lunch. Inte varje dag jag får njuta av lunchen i lugn och ro tillsammans med en bok (hon vaknade lagom till "kaffet-på-maten" som inmundigades med en citronbiskvi och i ackompanjemang av dotterns broccolipuré med tillhörande mjölkflaska). Snacka om vardagslyx! Däremellan har hon varit en underbar unge, snackat och charmat alla hon fått ögonkontakt med. Så även om det varit regnigt, kallt och grått har solen helt klart lyst idag. Ibland är det lätt att vara förälder.

Vad jag tyckte om träningen? Tja... Det var kul att köra lite step up igen och riktigt tungt/effektivt att lyfta bebis. Men tyckte nog att det var lite för omständigt med allt runt omkring (allt "råddande" med skötväska, träningsväska, hantlar, mattor, skivstång, brädor, filtar, leksaker, kräkningar, blöjbyten och gastande) för att det skulle vara värt det. Och då hade jag ändå tur eftersom E var glad å nöjd under hela passet och medan jag duschade. Så. Näe, jag tror jag hellre tränar när M kan ha E eller när jag kan "checka in" henne på Mini-Sats.

Bild från bistrovoltaire.se

Inga kommentarer: