lördag 24 november 2007

Tidsbubbla

Apropå tid. Om jag ser tiden gå när jag betraktar E är det märkligt hur stilla tiden står på andra håll. Ni vet, platser som ser ut och är lika när de än besöks. Gymmet är en sådan plats, det var helt uppenbart imorse när A och jag var först på plats (andra träningsdagen i rad för mig - kors i taket!). Det spelar liksom ingen roll om man är där tidig morgon, lunch, efter jobbet eller kväll, tiden står stilla. Inga fönster som skvallrar om dagens gång utanför, samma musik, lika bra (eller dålig) service, samma svettdoft vilar tungt över lokalen. Märkligt.
Och ändå är min "efterkänsla" helt annorlunda. För jag känner mig alltid så himla duktig när jag tränar på mornarna. Som om träningspasset ger dubbla poäng eller nå't.
Poäng eller ej. Träningen ger iallafall plus på kontot, vilket alltså innebär att jag kan unna mig en del minuspoäng. Så blev det oxå. Efter en kort promenad i höst/vintersolen sov E två timmar på balkongen. Så jag bakade kanelbullar (andra bullbaket på lika många veckor - kors i taket igen!), stickade spetskanten på E:s kofta och läste. Inte så många minus i det kanske, men sen blev det potatisgratäng, kycklingfilé, sallad med massor av mozzarella och ett supergott Amaronevin (älskar Amarone och älskar, älskar att smutta på vin och tilltugg medan jag lagarmat). Till efterrätt blev det en stor skål smågodis och, tyvärr, en skitrulle "Dejá Vu" med Denzel Washington.

Inga kommentarer: