söndag 18 november 2007

Kors i taket!

Tro't eller ej, men idag har jag bakat bullar! Jojomensan, och inte vilka bullar som helst. Nej, de smarriga kardemummabullarna med vaniljsocker ur Anna & Fanny Bergenströms "Under valnötsträdet". Förutom att bullarna i sig är som en dröm är det något särskilt med att baka. Missförstå mig rätt, jag avskyr egentligen fortfarande att baka (vilket i sig är konstigt med tanke på hur mycket jag gillar att laga mat), men när hela huset fylls av underbar doft är det rätt oemotståndligt. Jag menar, ta en ledig å lat söndag. Ruskvädret rasar utanför fönstret och det blir knappt ljust på hela dagen. Då är det rätt hög mysfaktor på bullbak. För att inte tala om nybakta, varma bullar och iskall mjölk. En mental och känslomässig resa rakt in i barndomen.

Inga kommentarer: