söndag 18 november 2007

Frufälla

Ibland undrar jag hur nya ord uppstår - och hur allmängiltiga de är. Ta frufälla, till exempel. Möhippor och svensexor är ju vedertagna begrepp som alla fattar. I min värld är även frufälla ett sådant, men när jag berättade om mina helgplaner för kollegor hade de ingen aning om vad jag menade när jag nämnde frufällan. Däremot hade de full koll på vad "straffsexa" är för något. Undrar om okunskapet är kulturellt betingad. Eller lokalt? Baserat på kön?

Hur som helst. Igår gick den planerade frufällan av stapeln, mycket lyckat. Särskilt själva överraskningsmomentet med bubbel på hemmaplan: att det fanns så mycket studs E:s ben hade vi ingen aning om! Sedan drog vi iväg till Klättercenter för att leka. Roligt - å vissa imponerade ruskigt! Efter en snabb macklunch åkte vi hem till M där vi alla blev masserade och fick mysa i bubbelpoolen med vin och snacks. Sen blev det mat och därefter dans å drinkar på Blue Moon Bar. Hur kul som helst, även om det kändes både ovant och konstigt: Det var läääänge sen jag lade kalasmask, svidade på mig festblåsan och jazzade runt på 10-centimeters klackar. Nåja, inte värre än att jag kan tänka mig att vänja mig vid det igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kul som helst var ordet!
Kram på er tjejer/E

Lilla Pricken sa...

Ja visst var det - trots tröttmössevarningen: massage å bubbelbad har ju liksom en sövande effekt. Men skönt var det!