torsdag 22 november 2007

Gratis är gott?

Tänkte jag skulle handla lite lunch i matvaruaffären efter E:s och min promenad idag. Motvilligt, det ska erkännas. Kylen gapade tomt imorse, nästan lika tomt som min plånbok. Dessutom gillar jag inte den enda butiken som just nu står till buds för fotfolk.

Men så slog det mig att den nya butiken i området öppnar idag och den måste ju kollas in. Så med leriga stövlar - å en ännu lerigare barnvagn - drog vi dit. Hur bra som helst! Visst, en del av de grejer jag var ute efter fanns inte. Men jag lämnade en "önskelista" till en trevlig kille utan barn som lovade att fixa Babysemp, fler matsorter för 4-månadersfolket och blöjor för tungviktare. Ett vänligt bemötande är ju så mycket viktigare än att allt är 100% från början.
Dessutom hade det knappast behövts någon lunch för min del: dagen till ära fanns det hur många "smakprovsstationer" som helst bland hyllorna. Det bjöds på snittar med fetaost och salami eller tapenade och salami; julmust och två sorters lantchips; kaffe och saffranskaka; tre sorters glass; färsk ananas med chili och lime och vaniljglass; någon sorts pytt samt glögg och pepparkakor. Och det var rejäla portioner! Hade lätt kunnat botanisera bland hyllorna, smakat på allt och blivit rätt mätt. Tyvärr har jag så himla svårt för den där sortens gratisätande, så det blev bara ananas med glass och en snitt med fetaost innan jag kilade upp och åt rester från gårdagens korv stroganoff och snabbmakaroner. Inte så sexigt, precis.

Inga kommentarer: