fredag 12 oktober 2007

Toppendag

Även gråa å trista dagar kan bära med sig överraskningar och trevligheter. Till exempel i form av två par nya träningsskor från mannen (jo, jo - det lönar sig att spela på det dåliga samvetet....!). Bland annat ett par superfina spinningskor. Antar att gåvan förpliktigar oxå. Ja, att jag nu är tvungen att träna oxå, alltså - tro för all del inget annat....!!

Gjorde sedan en eftermiddagsutflykt till Norrtälje. Ja, M skulle förstås jobba, men E och jag såg fram emot att strosa runt i alla stans små mysiga butiker. Vilket vi oxå gjorde. Och hör å häpna, jag skaffade mig faktiskt ett par gummistövlar. Ett par Tretorn Sarek Millenium. Inte alls de jag tänkt mig (se tidigare inlägg), men tack vare M blidde de billiga. Milt sagt. Så come on, höstrusk! Nu har jag både regnställ och stövlar! Sen träffade vi M, L och I över en fika på Lemon Café där vi nersjunkna i vita soffor betraktade hagelstormen utanför fönstren. M som i mysigt!

Sen blidde det så klart en del shopping, precis som planerat. Först på Lantliv som drivs av L:s mamma. Därifrån fick en ljuslykta och en vacker kanna följa med hem (älskar vackra kannor, bli inte förvånade om jag en vacker dag har en hel samling!). Sen köpte vi ett skrytigt vinställ på Akeba innan vi tog oss till huvudmålet för vår utflykt: Collins ostbod. Shoppade en massa godsaker på M:s rekommendationer (han har ju ett förflutet i butiken) innan det bar hemåt igen.
I brevlådan låg ett nytt nummer av Damernas, E var ett charmtroll hela dagen och somnade snällt, så med ett gäng tända ljus får det vara hur trist väder det vill. Nu är det fredagsmys som gäller!

Inga kommentarer: