torsdag 20 september 2007

Lattemamma i barnvagnsmaffian


Att få barn är i mångt å mycket att uppleva alla klyschor som finns i hela världen. För att inte tala om att det är att kliva in i en HELT NY värld, en värld som jag retat mig en hel del på under årens lopp. Ta det här med barnvagnar, till exempel. Barnvagnar överallt. Barnvagnar som står i vägen och barnvagnsförare som tror att de ÄGER vägen. Plötsligt är jag en sån själv. Och tro mig, det är inte BARA barnvagnsförararnas fel. Jag inser det nu. Människor har en tendens att snabba på stegen för att komma om och förbi (omkörning), men sen sneddar de tvärt in framför vagnen och SAKTAR ner farten. Jag som då håller samma fart kör då över hälarna på dem och NATURLIGTVIS tycker de att det är MITT fel. Okej, jag ska gladeligen erkänna att en del generalfel begåtts från min - och M:s - sida oxå. Som att stanna upp för att rätta till E:s filt mitt i en dörröppning... Inte okej!!
Nåja. De senaste dagarnas solsken har inbjudit till många promenader - och många koppar kaffe på någon uteservering. Det gäller ju att leva upp till myten.... I måndags träffades vi några tjejer ur föräldragruppen för en promenad (ca 40 minuter) och fika på en uteservering (ca 2 timmar). Igår var vi två tjejer som promenerade och fikade på kajen och idag hade vi promenadsällskap av A och E till Street där det självklart fikades. Vi var i gott sällskap och fnissade glatt åt de 12 barnvagnarna som stod parkerade längs uteserveringen. Men va' fasen, det heter ju inte Lattemammor och Lattepappor för inte. Och trevligt är det ju!
Ps. E fick sin första vaccinationsspruta igår. M fick hålla eftersom spruträdda jag hade fullt sjå att titta bort och hålla tårarna borta. Hon blev SÅ ledsen! Några biverkningar har vi - tack å lov - inte märkt av än. När vi ändå var på BVC passade vi på att mäta och väga: 62 cm lång och - håll i Er - 8,05 kg! Hon kryper NÄSTAN över det översta strecken på normalkurvan, till hennes föräldrars skräckblandade förtjusning. Finns Viktväktarna för bebisar? Atkins? GI? =)

Inga kommentarer: