måndag 21 maj 2007

Lycka är att vara vuxen

En av mina vänner brukar ibland påminna sig om hur skönt det är att vara vuxen. Att själv få bestämma om man vill äta glass till middag och godis före maten. Brukar fnissa lite åt henne, men nyss hemkommen efter att ha firat lille brors födelsedag (hurra, hurra) är jag benägen att hålla med. Dagens middag bestod nämligen av två rejäla (jag lovar!) bitar födelsedagstårta och två glas saft - och det ÄR rätt skönt att slippa tjatiga och förnuftiga föräldrar som talar om vikten av att äta från HELA kostcirkeln.

Ps. En annan form av vuxenlycka är jag kom hem var att köra en maskin vittvätt och fylla diskmaskinen med disk. Visserligen mycket tråkigare, men för en som är van att jaga tider i tvättstugan och köra handjagare i diskhon ska inte heller den typen av lycka föraktas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! En annan vuxenlyx är att äta i sängen, något jag ibland - och på nåder - fick göra när jag var sjuk som barn.