måndag 12 mars 2007

Vårkänslor

Visst är det något visst när solen lyser och "det doftar vår"? För att förtydliga: med det sistnämnda menar jag INTE lukten av hundskit som tyvärr också ligger tung över stans gator, torg och parker. Alltså, hur TÄNKER hundägare EGENTLIGEN? Att det som göms i snö inte kommer upp i tö, eller...? PLOCKA UPP EFTER ER, är allt jag har att säga. Äckligt är vad det är.

Men i god "zenbuddhistisk anda" (?!) praktiserade jag tunnelseende på väg till och från jobbet. Med andra ord försökte jag bibehålla mina positiva vårkänslor genom att bortse från alla bajskorvar och fokusera på det härliga med våren: Ljust när jag går till jobbet, ljust när jag går hem. Fågelkvitter i parken och nysopade gator att gå på. Överallt människor som vänder näsan mot solen eller dricker sitt kaffe utomhus. Det ÄR härligt med vår!

Ps. Undrar om det inte är dax för ett vårskrik snart.... Ankan, vad säger Du?

Inga kommentarer: