söndag 25 februari 2007

Taskig tidsuppfattning


Jag tycker att jag - efter snart åtta år med M - har ganska bra tidsuppfattning när det gäller idrottsprestationer. Jag vet vilka tider det går att cykla Vätternrundan på, jag har koll på vad som anses vara en bra tid på maran osv. Men jag har inte en susning när det gäller längdskidor. Överhuvudtaget inte. I min värld trodde jag att hyfsat vältränade killar och tjejer kunde klara Vasaloppet på sisådär 4-5 timmar. Så döm min förvåning när jag just fick höra att ELITEN gör det på den tiden, D som kört förr hoppas på runt 7 timmar och M som bara har tre träningsmil i benen hoppas på en tid runt 9 timmar. Okej, lite besviken på att det inte gick fortare kanske jag är, men M är min hjälte i alla fall. Fatta att starten går klockan 07.00 imorgon bitti - då ska de först åka buss ett par timmar för att ta sig till starten. Men fram emot nattkröken kommer han hem. Längtar!

Ps. Om Ni är nyfikna på hur det går under dagen är det bara att logga in på www.vasaloppet.se och söka på M - alla mellantider ska enligt uppgift publiceras där.

Inga kommentarer: