måndag 4 december 2006

Nästa: Växjö!

Klockan fem pep klockan ilsket och mitt huvud var lååångt ifrån redo att lämna huvudkudden. Men, inte mycket att välja på där inte. Fick en ovanligt bumpig och gropig flygresa till Växjö (kan inte minnas när jag flög ett så litet plan senast!) och väl framme visade det sig inte finnas en taxi så långt ögat nådde: - Om Du inte förbeställt…. Måste vara enda flygplatsen i världen utan ett taxistolpe utanför utgången! Landade 45 minuter innan jag skulle börja mitt föredrag för 145 personer i den sämsta föreläsningssal jag varit i på länge (tänk colloseum eller någon annan amfiteater: åhörarna satt runt om mig - bara väntade på att tigrarna skulle hoppa upp ur luckor i golvet!) och drygt två timmar senare satt jag i taxi på väg till busstationen och sedan vidare med X2000. Snacka om blixtvisit!
Bakom mig i bussen - och senare på tåget - satt två kvinnor som, av döma av konversationen, nyligen blivit invalda i riksdagen (försökte lista ut för vilket parti, men gick bet). Och de pratade om allt och alla, så där som vi alla behöver ventilera jobb, kollegor, chefer med någon likasinnad vi har förtroende för. Men själv hade jag liksom glömt bort att riksdagen och regeringskansliet också är som arbetsplatser är mest - en nyttig påminnelse bland medias skriverier och skandalrubriker

Inga kommentarer: