torsdag 30 november 2006

Att känna sina löss på gången

Ni vet hur vissa människor brukar säga att de är intuitiva?Jag är definitivt inte sådan, men ibland undrar jag…. Oftast när det gäller triviala saker. Som idag. Sitter med i en referensgrupp som ska tycka, ifrågasätta och ha synpunkter på ett skrivelse från högre ort. Och dessa ska presenteras skriftligen. Tar ofta på mig skrivarrollen frivilligt. Är snabb i fingrarna (tack skrivmaskinsfröken!) och formulerigarna går relativt lätt, så det brukar inte ta alltför mycket tid i anspråk. Men nu satte jag mig på händerna OCH bet mig själv i tungan: Har tokmycket att göra redan som det är. Å eftersom övriga fem i gruppen också hade häcken full bestämde vi oss för att dra lott. Rättvist. Medan A skrev namn på lappar blev jag så tvärsäker på att det skulle bli jag. Tänkte nästan säga: "screw it, jag gör det för mitt namn kommer ändå stå på lappen". En halv minut senare drar J mycket riktigt mitt namn. Vad ger Ni för den, va’?!

Inga kommentarer: