lördag 19 februari 2011

Solskens dop


Finaste familjen F döpte sin trea i Länna kyrka idag. En oerhört vacker kyrka på landet som om möjligt blev ännu vackrare i det härliga vintervädret. Ett härligt kalas blev det oxå, men en hel hoper gäster och ungar (någon sa 80 personer!), "sprattelvatten" (familjens förstföddes benämning på skumpan i välkomsttalet - tufft och modigt för en 7-åring!) och fantastisk tårta. Vår present var en babyfilt som jag stickat efter ett gammalt - och beprövat - Debbie Bliss-mönster, men eftersom jag - som vanligt - var ute i sista minuten använde jag Merinoull som fanns hos Garnverket på Hantverkargatan (hade liksom inte tid att skicka efter orginalet). Dessutom gjorde jag filten lite större än den förra jag gjorde. Tolv dagar tog det i relativt lugn takt. Nu gastar dottern om att hon minsann oxå vill ha en. Vi får väl se. Först ska jag göra färdig min polotröja, sen har jag köpt garn till två mössor till dottern, en till mig och en omlottkofta till dottern. Å häromdagen beställde jag ett par kilo tyg från Stoff & Stil till byxor, klänning, kuddar och lapptäcke. Men sen, kanske....

Inga kommentarer: