måndag 12 april 2010

Lisa Rinnevuo

Jag kan absolut inget om konst, men det finns vissa saker (bilder, uttryck, målningar) som ger intryck. Lisa Rinnevuos flickor, clowner och texter om livet är ett exempel. Om jag någon gång får lite slantar över har jag lovat mig själv att köpa något av henne (måste i o f s inte vara en målning, kan absolut tänka mig ett grafiskt tryck oxå, vilket ju ökar möjligheten att faktiskt hålla löftet....). Dessutom skulle jag vilja hänga något av henne i dotterns rum. Den 17 april är det vernissage för Lisa Rinnevuos utställning på Konst & Folk på Hornsgatan 34 (12-16). Just den dagen kan jag tyvärr inte gå, så det är tur att uställningen pågår till den 12 maj.... Någon som vill följa med?
.

Ps. Bilden har jag lånat från Konst och Folk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer gärna med! Kram, Helena

Lilla Pricken sa...

It's a date!