söndag 12 juli 2009

Fjäriln vingad syns på Haga och andra spontana helgutflykter

Något så ovanligt som en obokad helg innebär många möjligheter till spontana utflykter. Möjligheter som vi helt klart tagit vara på. I lördags morse/förmiddags fick ett samtal från J oss att snabbt sno ihop en lunchkorg (pastasallad, grillad kyckling, kaffe och kakor) , hoppa upp på cyklarna och möta honom och V vid vår sjö där de stod och fiskade. Och efter middagsluren tog familjen en promenad till den nybyggda natur-/äventyrsparken på höjden (där dottern imponerade på sina föräldrar genom att helt själv klättra upp för stegen till utkikstornet. Fast mamma hade hjärtat i halsgropen, det erkänns) innan vi åt glass i solskenet på torget.
.












Och imorse fick jag äntligen se gymmet där mannen jobbar ibland ("bara" sen dryga året tebax, så det var väl på tiden....). Fint. Mycket fint (och van som jag är vid SATS-standard på servicen - lika med noll - var jag grymt imponerad över att stället öppnade kl. 10 en söndag och hade barnpassning även då). Vi checkade in dottern (som med sin "dagisabstinens" fann sig till rätta bland klätterställningar, kritor, dockor och bollar på två röda sekunder) och tränade dryga timmen innan lunchsuget förde oss till Hagaparken och sedermera Fjärilshuset där vi tillbringade eftermiddagen. Ett snabbt telefoninköp (Sony Ericson W995, den första jag själv köper på evigheters evighet eftersom jag nästan alltid får överta mannens gamla avlagda.....) innan vi åt mellanmål/fikade på balkongen. Hundraprocentigt mys hela helgen, alltså!

1 kommentar:

Lilla Pricken sa...

Och Ni som undrar varför hela fridens namn jag inte köpte en i-phone för säger jag bara: Kameran. Jag tillhör dem som faktiskt - å frekvent - använder mobilkameran,så för mig var 8,1 megapixlar svårt att motstå....