lördag 21 mars 2009

Inspirerande

Under familjens soliga promenad på Söder idag fick jag plötsligt vansinnigt mycket inspiration. Idéer till kläder, pyssel och inredning kom från så väl skyltfönster vi passerade på vägen till böcker (jodå, en bokhandel var vi tvungna att knalla in i), människor på fiket (South of Folkungagatan) och familjer i parkerna (Skåneparken och parken hemmavid). Bland annat blev jag sugen på att virka en klassisk pläd med klassiska mormorsrutor (instruktion hittade jag så småningom här). JAG som aldrig gillat att virka! Med tanke på det håller jag ambitionsnivån på ett minimum och tänker mig en pläd till dotterns docka Elsa (som hon fick av Gudfar i julklapp och som hon nu verkligen LEKER med: matar, byter blöja, sätter på skor etc.). Men det klart, blir det fint och går hyfsat vore det skoj om pläden blir stor nog att passa dottern istället. Uppföljning utlovas...
Ps. ... Och nej, jag har fortfarande inte sytt ihop min färdiga polotröja. Jag skäms!

1 kommentar:

Lilla Pricken sa...

Fast vid närmare eftertanke.... Läste just instruktionen ordentligt där det står att det går hyfsat fort att virka rutorna: det som tar tid är att fästa alla trådar - vilket är i princip det värsta jag vet! Så vi får väl se om det blir någon pläd....