onsdag 4 mars 2009

Alla regnbågens färger

Hur kommer det sig att vi - de flesta av oss - är så himla rädda för kläder i olika färger? Trots de bästa intentionerna är vi många som alltid kommer hem med något svart, vitt, grått eller beiget i kassarna. Bara ta en titt runt om Er: Hur många icke svarta vinterplagg ser Ni?
Medan vi bläddrade i tidningar i lördags konstaterade vi att vi alla faller i "den svarta fällan" när helst vi shoppar. Jag hör ju dessutom till dem som inte gillar mönstrade plagg närmast ansiktet, ogillar att klä mig i fler än tre färger samtidigt (oftast svart, vitt och jeans - om nu jeans kan kallas färg) ,avskyr rött och är ovan vid allt för korta plagg (konventionell är bara förnamnet...). Men jag blev faktiskt lite inspirerad av M som utmanade sig själv att köpa plagg i olika färger varje gång. Så när jag passerade butiken Plagg på väg hem från gymmet (japp, Ni läste rätt - Pricken har tränat för första gången på evigheter) och skyltfönstret fullkomligt var fullt av vårkläder i alla regnbågens färger var jag bara tvungen att titta lite - även om det är skralt i plånboken. Så just nu är jag sugen på en blå/turkos klänning från Odd Molly, en rosa stickad kofta från Day, en blommig blus/tunika från Gossip och en fantastisk klänning i alla regnbågens färger från spanska Desiqual. Även om jag insåg att kläderna skulle gräva ett - i runda slängar - fyratusenkronors-klassen (har jag verkligen råd med det?! =)), är jag stolt över mig själv: Jag inte så mycket som tittade åt ett enda svart plagg!


Ps. Dessutom piggar jag numera upp min svarta jacka/svarta kappa med en orange ryggsäck från Haglöfs. Tack snälla M - det bor visst en ryggsäckstjej i mig ändå!


Inga kommentarer: