lördag 28 februari 2009

Igenkännande

En av de tidningar jag förstrött bläddrade igenom var Lantliv där en bild fick mig att haja till. Bilden täckte två sidor och föreställde en kvinna på en strand med ett stort hav i bakgrund. Det var något med ljuset.... Jag kände liksom igen mig på något sätt. Å mycket riktigt. Min barndoms strand. För när jag väl sansat mig och insåg att kvinnan på bilden är välkänd var det ju både logiskt och självklart. Sedan något år tillbaka är hon nämligen i full färd med att sätta "mitt smultronställe" på kartan. Å extra roligt när hon får lista sina favoritställen på ön och faktiskt nämner min favoritplats på jorden - även om hon inte kallar den för sitt rätta namn.

Ps. Lustigt det där hur sinnena fungerar. Det var samma sak för några år sedan då Damernas värld hade ett moderepartage med bilder från just den plats som omnämns. Även då var det något med ljuset på bilderna som gjorde att jag kände igen mig, trots att kläderna och modellerna stod i fokus.

Inga kommentarer: