söndag 1 februari 2009

Inte alls okej....

Kände mig precis som en sur gammal kärring som spionerar på grannarna bakom gardinen i brist på eget liv. Hörde nämligen grannen i trappuppgången och sprang genast - helt politiskt inkorrekt - till dörren för att kolla in dem genom dörrens titthål. Inget jag brukar göra (eftersom jag ju HAR ett liv, haha!), men jag kunde inte låta bli. Grannens barn nummer två är nämligen planerad till just den här helgen, men när jag pratade med dem för ett par veckor sedan var de säkra på att han eller hon skulle komma tidigare. Så jag ville bara kolla om magen var kvar, liksom.... Och det var den. Men av det lilla jag hörde var de på väg till bilen - med åtminstone en axelremsväska - och på väg in i hissen sa den 5-årige sonen att han ville följa med mamma..... Hmmmm.... Jodå, analysförmågan och informationsinhämtningen är det inget fel på, här inte! Vi håller tummarna för Er, N&R!

1 kommentar:

Lilla Pricken sa...

Och nej, inga barnskrik hördes från lägenheten intill... Mannen träffade den blivande tvåbarnspappan igår och då väntade de fortfarande....