måndag 23 februari 2009

En avig och en rät


Efter att varit inne i en riktig scrapperiod (av nödvändighet - högen med bilder som ingen tittar på håller på att växa sig ur kartongen.... Det "onda" med att scrappa är ju att processen från idé till färdig sida tar så mycket längre tid än att bara klistra in bilderna i ett album. Fast egentligen är det väl som den amerikanska scrapgurun Cathy Zielsky säger: It's only paper and glue... Släpp på prestigen!) har jag nu åter tagit upp stickningen. Eftersom min stora vita polotröja är klar (ett par veckor sedan nu, bild kommer så fort jag sytt ihop den. Med tanke på att just det inte är min starka sida skulle jag inte sätta några pengar på att det blir snart....) tog jag upp koftan till E igen. Har ju tyckt att jag var sååå smart som trädde på pärlorna på garnet innan/stickar in pärlorna istället för att sy dit dem efteråt (som sagt, inte min starka sida). Men när pärlorna/garnet tog slut kändes det helt övermäktigt att trä på dem igen. Så då blev stickningen liggande. Men nu jädrar ska det bli klart, banne mig!

Inga kommentarer: