fredag 9 januari 2009

Perfekt fredag

Förutom att arbetsdagen varit helt galen har jag haft en toppenbra dag. Klämt på en kollegas tre månader gamla bebis - bara det blir man ju lycklig av - ätit en trevlig lunch, ätit glass.... Sedan hade jag sällis med en kollega/kompis till dagis där jag hämtade världens godbit. Eftersom mannen redan var hemma passade jag på att smita ner till gymmet och när jag kom hem var det dammsuget, vinet upphällt och förrätten framdukad (mango, mozzarella och basilika som lindats in i serranoskinka och fått olivolja och svartpeppar över sig). På det följde en köttbit och en god sallad och sedan dessert inhandlad på Luxbutiken. Sen var det liksom bara att bänka sig framför "på spåret" och fredagsmysa. Som en kompis skulle utbrista: Fredag, fredag, fredag!

Inga kommentarer: