söndag 18 januari 2009

Lite seg....?

Fick Robert Savianos bok "Gomorra" i julklapp. Har hört så mycket bra om den och såg riktigt fram emot att få sätta tänderna i den. Men sjuttio sidor in måste jag, lite skamset, erkänna att jag tycker att den är... lite seg. Bra och viktig, javisst. Men efter sida upp och sida ner med italienska begrepp jag har svårt att hålla isär (namn, platser, begrepp.... jag blandar ihop det) undrar jag om boken inte gör sig bättre på italienska. Självklart kommer jag läsa färdigt, sån är ju jag, men det kommer nog ta lite tid.... Man kanske ska se filmen först: Matteo Garrones filmatisering av boken hade ju biopremiär i fredags. Äsch, tills vidare tror jag att jag sticker emellan med en annan bok. Kanske Barack Obamas första (Min far hade en dröm - oxå en julklapp) kan passa så här i installationstider....?

Inga kommentarer: