måndag 8 december 2008

Utmanad

Blev nyligen utmanad av Tindras garderob - å en utmaning måste ju antas. Så here goes....

8 favoritprogram:
(utan rangordning)
1. Vänner (Friends)
2. Vita huset (West Wing)
3. Sex and the City
4. Cityakuten
5. CSI (orginalet)
6. I mördarens spår (visserligen brittisk miniserie - komissarie Tennison, Ni vet - men det räknas väl..?)
7. Cold Case
8. CSI N.Y.

8 saker jag gjorde igår:
1. Bakade morotskaka
2. Pärlade med vänner (två par örhängen och lika många armband)
3. Skrattade massor
4. Städade
5. Drack glögg
6. Tvättade
7. Tände ljus nr 2
8. Mådde illa..... (trist, men sant...)

8 favoritrestauranger:
(ingen ordning här heller...)
1. Arirang
2. Ulriksdals världshus
3. Vassa Eggen
4. Grill
5. Strand hotell
6. Kungsholmen
7. Gerdas
8. Roppongi

8 saker på min önskelista:
1. Birkenstokk-tofflor
2. Böcker. Tonvis med böcker. Gärna "Trädgårdsdesign", "Saltå kvarn" eller något annat som mina nära och kära tycker passar mig/att jag bör läsa.
3. Nya gummistövlar, gärna svarta från Hunter
4. De där fina "kryss"-örhängena från Efva Attling
5. Att få träna. Jag vill så himla gärna börja träna igen.
6. Ny kamera (drömlista var det va'!?): suktar efter en Canon EOS 5D
7. Tid. Tid till att projektera, pyssla, läsa, se på film...
8. Julefröjd. Barnslig julglädje till alla nära och kära (..å varför inte lite snö oxå...?)

Si så där ja....! Nu utmanar jag Donnan Linda och Sara....

Inga kommentarer: