onsdag 3 december 2008

Upp till andra att avgöra

Häromdagen skrev jag rent anteckningarna från mitt utvecklingssamtal för någon vecka sedan. Ett bra samtal, inte tu tal om annat. Men jag störde mig på att formuläret som användes som mall (och som jag nu ska lämna in). Så oerhört trubbigt! Dessutom blir det alltid lite knepigt när chef och medarbetare ska fylla i samma formulär. Jag menar, hur ska jag kunna svara på frågor som "medarbetaren har på ett föredömligt sätt representerat firman i offentliga sammanhang". Föredömligt? Visst gör jag mitt yttersta, tycker t.om. att det går bra. Men oavsett vad jag tycker och tror mig vara är det ju upp till andra att bedöma. Det är ju som om jag själv skulle kalla mig rolig, söt eller snäll: jag kan ju tycka vad 17 som helst, men om jag är det måste ju ligga i betraktarens ögon.

Inga kommentarer: