fredag 19 december 2008

Apropå...

Mitt tidigare inlägg om att jag är julnaiv: Trots att jag längtat efter denna dag - den sista arbetsdagen innan jullovet - hela hösten har jag blivit förvånad varje gång någon kollega önskad mig "god jul" idag. Kanske hänger det ihop med att jag jobbat som en liten gnu (..å de jobbar, det vill jag lova!) hela dagen, stressat runt med både det jag skulle ha gjort och saker som kom in akut och tvunget lösas bums (skrev t.ex. ett två-sidigt beslutsunderlag till chefen på mindre än 40 minuter - galet! Undrar om jag kommer att vilja stå för mina åsikter när helgen är över...?). Så min tanke om att städa skrivbordet och varva ner inför julledigheten var bara att glömma. Å kanske var det lika bra, för plötsligt åkte jag på att ha beredskap lördag-söndag....

Inga kommentarer: