lördag 22 november 2008

Tjejmys

Efter en kort, men intensiv (höll t.ex. en fyra timmar lång föreläsning) arbetsdag flexade jag ut tidigt och mötte svägerskan vid tåget. En lika kort och intensiv shoppingtur senare (garn- och pärlaffärer) var vi utrustade för helgens uppdrag: Fredagsmys framför TV:n och pyssel. En toppenkväll (något som inte alls ska läsas med svågerns ironiska och cyniska tonfall....). E var fullständigt överlycklig över att faster följde med och hämtade på dagis: - Inte en endaste "bu-hä-tänk-att-Du-lämnat-mig-här-hela -dagen-dramaqueen-min". Däremot skulle hon visa allt och alla på hela förskolan.... Hur näpet som helst!

Sen blev det ett glas vin och stående förrätt (mango, mozzarella och serranoskinka- min nya favorit) runt köksön, halstrad tonfisk med bönsallad och smörfrästa champinjoner och senare fruktsallad med färska hallon, granatäpplen, mandarin, mango och vaniljkesella framför "Idol". Hög mysfaktor, även om svägerskan - för ovanlighetens skull? - inte var riktigt koncentrerad under programmet och hade svårt att låta bli de uppdukade pärlorna på köksbordet. Förutom stickningen blev det tre par örhängen och ett armband för hennes del. Själv fick jag tummen och ur och tillverkade den present jag länge planerat. Produktivt, eller hur? Dessutom fick E riktigt rå om sin faster. Så det var idel glada miner, all around!

Fast helt nöjd var hon nog inte, dottern. För när faster tog tåget hem vid halv tre-tiden startade "gråt-å-tandagnisslan"-fasen.... Uppmärksamhetsbortskämda småtjejer är inte särskilt roligt att hantera ensamma-hemma-mammor... Men jag klagar inte, M. Jag är så tacksam över att Du tar - och har - plats i E:s liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en underbar helg det har varit så roligt. jag tror att jag har förlängt mitt liv massor i helgen efter allt skratt som vi har haft. Jag säger bara mer tjej mys måste det bli. Kram Kram P.S gissa vad jag gör jo jag stickar och till min förvåning så blir det riktigt bra tack för hjälpen A

Anonym sa...

Vilka underbara bilder på E o M man ser riktigt hur E lyser.

Lilla Pricken sa...

Ja visst lyser det om dem båda två...?! Instämmer, M: - Mycket skratt blev det. Jag har en film i kameran som bevis. E skrattar varje gång hon ser den. Välkommen tebax på tjejmys när Du vill! Kram!