torsdag 13 november 2008

Rom-resan i siffror

04.00 - klockslaget då resan började.
160 - kilometer i timmen (och i rusningstrafik) körde min förbokade chaufför från flygplatsen till city
18 - grader varmt var det i Rom: så härligt att kunna ta en apéritif på en uteservering i bara tröja!
37 - deltagare runt stora konferensbordet
9 - på en tiogradig skala: Så roligt var det att få hänga med T på hennes "bakgård". Plötsligt gjorde det inte ett endaste dugg att jag var tvungen att resa ensam. Enda smolket i bägaren var att det bara var jobb, jobb, jobb som gällde.
2 - antal meningar som översattes på lika många minuter till engelska i mina lurar. Skrämmande dåligt för att vara "simultantolkat" - och med tanke på att varannan mening slutfördes var vi ett helt gäng delegater som var "lost in translation".
7 - koppar kaffe drack jag varje dag. Ungefär 6 koppar mer än jag brukar, men kaffet är ju så fantastiskt i Italien att jag bara inte kunde låta bli.
36 - antalet delegater som klev på bussen till restaurangen efter ett kort stopp vid colloseum: En var plötsligt försvunnen...!
13 - var klockan när jag kom på att jag borde ha checkat ut från hotellet, 3 timmar för sent. "Signorina", sa portiern med en trött och förbrående suck.....
431 - antalet incheckningsdiskar på Fiumicino. Bara några fler än Arlandas ca 90....
4 - antalet gånger jag fått "Safety on-board" föreskriften på 3 dagar....
00.25 - var klockan när jag äntligen fick lägga huvudet på kudden och snusa på dottern. Mmmmm.....

Inga kommentarer: