söndag 16 november 2008

Ännu en helg...

...som bara marscherat förbi i 190 knyck, utan att jag känner att jag fått vila. För även om vi bara gjort trevliga saker (fredagsmys med dottern/mannen på krogen, härlig födelsedagsmiddag hos svågern och snöslaskpromenad/lunch med A) så känner jag mig inte alls utvilad inför den kommande arbetsveckan (som även den kommer att gå i 190 knyck). Kan än en gång bara konstatera att vi är världsbäst på att INTE "inte planera nå't". Om vi någon gång faktiskt har en obokad dag eller kväll brukar vi alltid komma på hur länge sen det var vi träffade den och den - och vips så har vi bjudit in dem på brunch, fika, middag eller vad det nu vara månde. Jag ÄLSKAR verkligen att ha det så, men så där vidare värst utvilad är man ju inte när det åter blir måndag. Riktigt längtar efter jullov, ett långt och härligt oplanerat ett. Ska ligga i soffan, titta på film, äta godis och pilla mig i naveln i två och en halv vecka. Fast känner jag mig/oss rätt kommer säkert det oxå att försvinna i en virvelvind av trevligt umgänge. Som sagt: Sämre kan man ha det....

Ps. Dessutom hann vi med en hel massa familjemys imorse: En kopp te och morgontidningen i sängen medan E läste "Bu & Bä" och drack mjölk i flaska. Sen pep mannen iväg till det - för helgen - nyöppnade bageriet och köpte färskt frukostbröd. Och på vägen hem plockade han upp ost, marmelad och juice i affären. Sen fortsatte familjens läsande till "Godmorgon världen" på radion och dotterns oförtröttliga pladdrande... Så som sagt: Sämre kan man ha det....!

Inga kommentarer: