torsdag 20 november 2008

"Hej A..."

Jag avskyr telefonförsäljare. Särskilt den där sorten som lite flåshurtigt ska vara så j..la personliga och börja samtalet med "Hej Anders-Bertil-Kalle-eller vad Du nu heter". Extra mycket eftersom ingen av dem hittills lyckas uttala mitt namn rätt. Numera slipper jag dem (hemligt nummer). Åtminstone telefonledes. Istället dyker de upp brevvägen....

Har man kundkort på en viss livsmedelsbutik får man nämligen personliga rabatterbjudanden som börjar på samma flåshurtiga/personliga sätt: "A & M - här får Ni lägre pris på de varor Ni brukar köpa". Fint så. Skert väldigt mycket service oxå (fast den konspirationsteoretiska delen av mig undrar hur många andra av mina vanor korten registrerar: "jaså, jaha... Kondomber för fjärde gången den här veckan? Somliga ligger i... " eller "Chips idag igen?! Borde Du inte träna istället?" och "Cigaretter? Med Dina läkarbesök och Ditt höga blodtryck borde Du verkligen inte...."). Fast lite lätt provocerande oxå. Särskilt som dagens erbjudande innehöll 20% på Twix, Milkyway eller Snickers. JAG äter överhuvudtaget inte choklad och mannen absolut inte den sorten. Så om mannen inte mörkar: - vem i helskotta använder vårt kort till detta...?

Inga kommentarer: