tisdag 30 september 2008

It's my party...

Ibland blir jag bara så trött på kollegor som inte ser längre än näsan räcker, som förväxlar person med funktion och som tror att en viss funktion på eget bevåg tar sig an uppgifter som inte är ålagda dem. De ser inte till uppdraget, helheten eller att vi alla har olika funktioner att fylla och tror på fullaste allvar att ifrågasättanet är till för att jävlas. Dessutom tycker de att det ska råda någon slags j..la rättviseprincip när det gäller vissa uppgifteroch funktioner. Ja men, hallå! Att turas om att vara chef, utan hänsyn till kompetens eller lämplighet, bara för att det ska vara rättvist?! Det tycks ta mej f...n inte fatta galoppen, helt enkelt! Kanske inte så skoj att läsa gnäll, men... tja, it's my party and i cry if i want to. Och just nu känner jag mig rätt trött på hela skiten. Kanske är det dax att flytta på sig: Jag HAR ju trots allt varit på exakt samma ställe rätt länge nu, sysslat med exakt samma frågor som ligger mig varmt om hjärtat och är mitt expertområde, men... Användning för en nära nog bitter analytiker, någon....?

Inga kommentarer: