tisdag 12 augusti 2008

Rivstart

Var det någon som sa mjukstart efter semestern? Inte här i allafall. Min första dag på jobbet gick åt till tidsplanering, listskrivande och att hitta luckor i almanackan för allt som måste göras. Shit pommes frites, augusti och september är redan helt fullbokade! Så det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot att gå upp på heltid den 1 september - samtidigt som vi ska börja "hämta-lämna-race:t" med E på dagis. Här gäller det att synka kalendern med mannens lika fulla dito. Suck! Blir smått stressad bara jag tänker på det.

Samtidigt ska det bli skönt att komma in i lite rutiner efter sommarens långsamhet. Hösten är ju alltid lite av en nystart, mycket mer än nyår tycker jag. Så lite höstlöften är väl på sin plats, tycker Ni inte? Förutom att träna mer och alla andra såna där "obligatoriska" saker lovar jag att inte låta mig provoceras av översittartyperna bland mina kollegor, att vara påläst och ifrågasättande utan att vara påstridig, att välja mina fighter och argumentera tydligare för min åsikt och ta större metod- och helhetsansvar. Då vore det väl själva den om det inte blir ett bättre lönesamtal i oktober än det blev i april.

Inga kommentarer: