onsdag 13 augusti 2008

Långt ifrån besviken

Idag har vi 3-årig bröllopsdag, mannen och jag: Otroligt vad tiden går fort! Barnfria ägnade vi oss åt att prova sängar: Och nej, inte som Ni tror utan väldigt städat och under överinseende av sängbutikens personal. Sen åt vi middag på restaurang MoonCake. Ett vågat beslut. Har ju inte varit där sedan de ursprungliga ägarna sålde och vi ville helst minnas stället som det var, så bra som det var då. Men våra farhågor kom på skam. Menyn var i stort sett den som vi lämnade och maten smakade nästan lika bra som då (efter det inledande glaset bubbel åt vi lax- och mozarella wontons, vietnamesiska vårrullar, Daosibiff, Mushubiff, Tiramisu och tre olika sorters sorbet). Men läskigt är det, hur dofter och ljud lever kvar i minnet och spelar hjärnan ett spratt: Förutom att jag förväntade mig se vissa personer knata in genom dörren precis som vanligt, slungades jag tillbaka sju-åtta år i tiden, till allt som var då, den jag var då. Fast så fort de värsta känslosvallningarna lagt sig ägnade vi oss åt varandra och det som blivit vår "årsredovisning" av oss, vårt förhållande och vad vi vill med framtiden. Och precis som alltid hade vi supermysigt medan vi gjorde det. Skål för oss!

Inga kommentarer: