fredag 29 augusti 2008

A good day

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Förutom en morgonpigg A i luren hade jag sällis med en kompis/kollega på bussen till jobbet. Hela dagen ägnades åt att vara inlåst tillsammans med 30 likasinnade kollegor och "tänka utanför boxen" enligt en viss modell/metod. Väldigt kreativt och väldigt roligt med en arbetsuppgift som sträckte sig över avdelningsgränserna. E:s första dag på dagis gick strålande (M var lyrisk över lokaler, personal, inställning och E:s attityd till det hela när han berättade), jag shoppade böcker på vägen hem (min favvissysselsättning!) och hittade en superfin outfit till E (från "villervalla" på "Små grodorna", så klart!). Och när jag kom hem stod mannen vid spisen, vinet var luftat och upphällt och dottern - klädd i nya kläder som mannen köpt - var en liten solstråle. Jag är lyckligt lottad!

1 kommentar:

Lilla Pricken sa...

... och med en annans perspektiv och en kraschad tillvaro, så känner jag mig än mer tacksam.