fredag 25 juli 2008

Lätt att leva livet på landet

Just hemkommen efter tre dagar på landet hos rara svägerskan med familj kan jag bara konstatera att det är lätt att leva livet på landet. Särskilt när det stod en överdådig frukost framdukad varje dag, sängen stod bäddad hos svärföräldrarna, lunch och middag fixades utan min hjälpande hand och det fanns hjälp med barnskötsel varje minut om så behövdes. Allt detta utanpå den härliga helgen - snacka om att jag fått alla chanser att varva ner denna min första semestervecka. Tack-å-bock!

För dotterns del innebar dagarna blåbär och hallon till frukost, glass till mellis och fika med bullar. Men jag tror faktiskt at thon uppskattade friheten att få utforska världen (läs: familjens gräsmatta och tillhörande trappa) på egen hand ännu mer - och självklart allas odelade uppmärksamhet och kärlek! Hon har badat i med kläder, utan kläder, i sjö och i balja. Hon har hoppat studsmatta, plockat hallon, busat med gudfar och kusiner, gosat med farfar och farmor, haft sin första förälskelse (hon blev helt begeistrad i gudfars kompis A), tagit små stapplande promenader - och snackat å snackat å snackat å snackat......

Fast ett litet tvivel över huruvida all kärlek hon fått bara är av godo är nog på sin plats: Så fort farmor och faster åkt (efter att ha skjutsat oss hem) bröt dottern ihop, otröstlig. Kunde riktigt höra Sverkers fråga i hennes vrål: "Ska det va' så här, ska det det, va'?!"

4 kommentarer:

Synalen sa...

Vi tackar för några trevliga dagar tillsammans med er. Gjorde förresten ett fynd när jag diskade i morse, en nappflaska med giraff på, tur att ni har fler.

Kram Gärd

Lilla Pricken sa...

Se där, vi dräller tydligen prylar lite överallt: Idag gick vi dubbla vändor på stan för att leta efter en sandal som rymt från dotterns fot.... Så där lagom skoj i värmen. Kram tebax!

Anonym sa...

Tack för en gäng underbar dagar och en trevlig dag på IKEA och ett underbart mat /fik det va super skojj... kram kram

Lilla Pricken sa...

Roligt, roligt att Ni oxå gillade det. Själv hade jag supertrevligt. En repris framöver när lantstället ska fyllas....? Kram igen!