måndag 30 juni 2008

Fram å tebax - fortsättningen

Så var jag hemma igen då, efter x antal timmar på bussen och det sedvanliga 45 minuters stoppet i Ringarum. Alltså, det stället gör mig smått förbannad (rastplatsen/vägkrogen, inte orten). Försöker undvika att spendera slantar där så gott det går. Är det fint väder funkar det. Då köper jag en varmkorv, yoghurt eller en frukt i bensinmackens kiosk och sätter mig i gräset med en bok (efter obligatoriskt toabesök, så klart). Men regnar det är det värre. Då finns nämligen ingenstans att hänga utom i restaurangen/vägkrogen. Och så klart får Du inte vara där utan att äta/om Du har egen mat med Dig. Så då tvingas jag äta skitdålig mat/fika för rätt mycket pengar. Varför helt enkelt inte erbjuda prisvärda alternativ (dagens idag var en storleksmässigt ganska modest varm macka med falukorv och stekt ägg för 67 spänn) eller bygga ett tak över de få utemöbler som finns? Men oh neej, då skulle krogen gå omkul. Jag är nämligen säker på att det inte finns en chans i h...te att människor väljer att äta där om de absolut inte måste.

Ps. Intressant idag var oxå att mina medresenärer klappade händerna när busschauffören meddelade att vi var framme i storstan. Det är ju tillräckligt illa (läs pinsamt) om man flyger charter - måste vi verkligen stå ut med detta på långfärdsbussar i linjetrafik oxå...?

Inga kommentarer: