söndag 9 december 2007

Helt rätt

I dagens DN sägs soffpotatisen vara het igen: "Cocooningen" (hemmamyset) är åter en trendig livsstil. Något förvånad läste jag att vi nu ska vara stolta över vårt soffliggande - för en gångs skull är jag alltså trendig! För ägnat mig åt hemmamys är precis vad jag gjort hela helgen. Ätit gott, druckit ännu godare (vad sägs om champagne till jordgubbarna och chokladen...?), sett filmer med fötterna på bordet och popcorn i knäet (i mitt fall ofrivilligt en del i soffan och innanför tröjan oxå), läst böcker och tidningar i myskläderna i skenet av det andra adventsljuset. Och som extra grädde på mitt "trendighetsmos" önskar jag mig tofflor i present. Håll med om att tofflor till mina rutiga pyjamasbyxor skulle få mysfaktorn att slå i taket!

Fast vi har inte bara varit lata. En del fix och trix har vi oxå hunnit med, både hemma och på stan i form av julklappsinköp, främst till dottern där vi gjort en helomvändning: Från att först vara av den bestämda åsikten att hon inte behövde några har vi nu köpt flera. Och hemskt nog var hon med när vi köpte dem....! Dessutom har vi firat födelsedag med god mat och dryck och mycket bus tillsammans med småkillarna. Kort sagt, en perfekt helg.

Inga kommentarer: