fredag 9 november 2007

Roligt

Min första dag på jobbet! Det kändes... å ena sidan som det var igår jag klev in genom portarna och å den andra som om det var i ett tidigare liv, så mycket som hänt sen sist. Hur som helst var det roligt, även om vissa kollegor lät förstå att de absolut inte kunde förstå att jag redan ville tillbaka. På frågan om det kändes konstigt att lämna E hemma idag svarade jag (dumt nog?) sanningsenligt: Nej, varför skulle det göra det? Hon är ju hemma med pappa. Reaktionerna fick mig att fundera på om jag BORDE vara orolig, tycka det var konstigt, sakna henne varje minut, ringa hem å kolla läget osv. - och om jag är en dålig mamma för att jag INTE gjorde det.

Ps. Roligt oxå att vissa kollegor behandlade mig som om jag varit på plats jämnt och antogs ha full koll på datorer, koder, rutiner och allt annat de frågade mig om under dagen. Extra roligt då att jag faktiskt hade det....

1 kommentar:

Anonym sa...

Försök att ignorera dom där kommentarerna från vissa kollegor. Vad vet dom om vad du känner igentligen? Det verkar som att vissa bara måste ha en åsikt om allt...tröttsamt.

Kramar från Barcelona