torsdag 15 november 2007

Presenter

Hemma hos oss har vi en oskriven regel: Om man sover borta i jobbet har man en present med sig hem, stor eller liten. Allt i från parfym och kläder till godis, nyckelringar och böcker har funnits i paketen genom åren. På senare tid har presenterna varit ganska enkelriktade eftersom M reser en hel del i nya jobbet. Senast fick jag underkläder från Dalarna och varma vinterkängor från Norrland. Och ikväll fick jag garn från min favvisaffär Strikk i Göteborg. Håll med om att det är en bra regel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe min man skulle blir ruinerad om vi införde den regeln. Han har varit hemma tre dagar på lika många veckor (om man bortser från veckan vi just spenderade i Barcelona) men jag tjänar på att ignorera den :-)

Ska ta mig ett snack med honom när han kommer hem senare i veckan.

Lilla Pricken sa...

Skratt! Lycka till - å hälsa från mig!