onsdag 24 oktober 2007

Barnvagnsbio

Idag var vi på bio, E och jag. Barnvagnsbio. Helt klart en upplevelse. Bara att se cirka 45 barnvagnar i biografens foajé gjorde mig lätt fnissig. Med barn, skötväskor och vagnarnas liggdelar (för de som så önskade) bredde vi ut
oss i salongen. Filmen visades med lägre volym än vanligt, ljuset släcktes inte helt och en paus i mitten av filmen underlättade matandet och bytandet. I pausen BJÖDS det på kaffe (hör å häpna!) och längst fram i salongen fanns skötbord, blöjor, tvättlappar och barnmatsburkar för den som behövde (det sistnämnda var säkerligen sponsrat, men ändå...!). Vi såg "Hairspray", en riktig "feel good"-rulle, perfekt för ändåmålet oxå: Glada färger och trallvänligt musik. Perfekt att trösta/skumpa bebis till (å det var betydligt lägre ljudvolym än vad jag hade föreställt mig)! E, som ju älskar TV:n hemma oxå, var i himmelriket och sov inte en minut förrän filmen i princip var slut. Även mamma gillade filmen (jag ÄLSKADE John Travolta som Tracys mamma!). Sedan blev det lunch på trädgårdscaféet i Sickla och en låååångpromenad hem i höstsolen längs vattnet. En heldagsutflykt alltså!
Ps. Intressant i sammanhanget är att vi som bokade biljetter till barnvagnsbion för drygt en vecka sedan inte visste vilken film som skulle visas (barnvagnsbio arrangeras en gång varannan vecka). Det bestäms bara ett par dagar i förväg. Som om det inte spelar föräldrar någon roll, som om vi inte har några önskemål och enbart ska vara tacksamma. Irriterande. Men ganska rätt oxå....

Inga kommentarer: