tisdag 25 september 2007

Tjatigt




Okej, jag fattar. Michael Bindefeldt har skrivit en bok. En bok om fester, föga förvånande. Och ja, jag greppar att boken just släppts. Men måste mannen vara ÖVERALLT samtidigt? Boken är i och för sig fin, var till en början lite sugen på den, men har liksom tröttnat på den och honom innan jag ens läst den. Finns det bara typ fyra recept i hela boken? Det verkar nästan så när man läser tidningarna eftersom ALLA publicerat exakt samma bilder och samma recept (Aftonbladet Söndag 23/9, Ica Buffé september, Hennes nr 10 oktober, Expressen Söndag 30/9, Elle interiör nr 6 oktober, ). Jisses vad trött jag är på att se den där marängtårtan med rosenyoghurtcreme och bilden där huvudpersonen serverar vitklädda gäster skumpa. Och nej, jag är inte så dum att jag inte fattar att bristen på variation har med rättigheter, reklam och annat att göra. Och alla läser säkerligen inte lika mycket tidningar som jag. Men jag känner mig lite grinig och vill gnälla. Så det gör jag. Så det så.

Inga kommentarer: