lördag 16 juni 2007

Billigaste gubbarna?

Har säkert sagt det förut, men jag ÄLSKAR jordgubbar! Tror faktiskt att jag skulle kunna leva på bara jordgubbar resten av mitt liv utan att tröttna. Det är så gott! Minns fortfarande det första besöket på självplocket hos svärföräldrarna: I min enfald trodde jag att det bara fanns geografiska skillnader på gubbarna. Ni vet, italienska och svenska; jordisar från Finnerödja och Öland.... Så vilken lycka att inse att det nästan finns många olika gubbsorter (Bounty, Cavendish, Sara, Maxim osv.) - och att man fick provsmaka alla för att hitta sin favorit att plocka! Som en dröm!

I väntan på besök på självplocket får jag dock snällt handla mina bär i affären. Hittade jordisar för 14.90 kr/litern på lokala Ica idag. Så nu finns det liksom ingen ursäkt att INTE äta så mycket gubbar som möjligt. Tänker mig några i frukostyoghurten, en jordgubbssmoothie som mellanmål, jordgubbar i lunchsalladen, en fruktsallad med jordisar till eftermiddagsfikat och jordgubbar och glass efter middagen. Blir glad bara jag tänker på det!

Ps. Vad kostar gubbarna där Du bor?

Inga kommentarer: