lördag 21 april 2007

Märklig inställning

Apropå Sverigedemokraternas svårigheter att hitta en lokal för sitt årsmöte sa socialdemokraten Nalin Pekgul till nyheterna att "det kändes lite bra" att SD inte hittade någonstans att vara. Ett ganska märkligt uttalande, tycker jag.
Missförstå mig inte, jag ogillar ALLT SD står för STARKT. Men är det inte för j..ligt att ett folkvalt parti - det största utanför riksdagen - inte kan kan hitta en plats att mötas på i ett demokratiskt land? Så klart jag förstår Grand hotell och andra lokaler som har säkerhet, andra gäster, försäkringar osv. att tänka på. SD har enligt min mening också antidemokratiska värderingar på sin agenda, men hela poängen med en demokrati är ju att ALLA åsikter ska kunna föras fram. Att SD inte kan hitta en plats att mötas på måste ju ses som ett misslyckande för demokratin, inte något som politiker bör tycka är bra.

Inga kommentarer: